Истраживачи



Филтрирано по:
???jsp.search.filter.citation_category???:  M23

ГодинаНасловАутор(и)Тип резултатаМп-кат.
2023Analysis of the initial education of chemistry teachers and their attitudes towards teaching in the Republic of Serbia (✓)Horvat, Sasa A  ; Popovic, Vera I; Rodic, Dusica D  ; Roncevic, Tamara N  Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2023Pictorial based learning: Promoting conceptual change in chemical kineticsHabiddin, Habiddin; Herunata, Herunata; Sulistina, Oktavia; Haetami, Aceng; Maysara, Maysara; Rodic, Dusica D  Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2022Validation of the Strategy for Determining the Numerical Rating of the Cognitive Complexity of Exam Items in the Field of Chemical KineticsХорват Саша  ; Родић Душица  ; Јовић Невена; Рончевић Тамара  ; Бабић-Кекез Снежана  Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2022THE EFFECTS OF MODIFIED KNOW-WANT-LEARN STRATEGY IN MIXED-GENDER LOWER SECONDARY PHYSICS EDUCATIONBogdanović Ivana  ; Rodić D.D.  ; Hrin Tamara  ; Stanisavljević Jelena  ; Zouhor Zekri A.M.Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2022Chemistry Education in the Balkan Region: Trends, Challenges and OpportunitiesRodic, Dusica D  ; Horvat, Sasa A  Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2022The impact of using the modified Know-Want-Learn strategy in physics teaching on students’ metacognition (✓)Bogdanović Ivana  ; Stanisavljević Jelena  ; Rodić Dušica  ; Rončević T. N.  ; Zouhor Zekri A.M.Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2021Procedure For The Assessment Of Cognitive Complexity: Development And Implementation In The Topic "Hydrolysis Of Salts"Horvat Saša  ; Mijatović Gorana; Hrin Tamara  ; Rodić Dušica  Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2020The development of research in the field of chemistry education at the University of Novi Sad since the breakup of the socialist Federal Republic of YugoslaviaSegedinac Mirjana D.; Rodić Dušica  ; Rončević Tamara N.  ; Horvat Saša  ; Adamov Jasna  Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2020Validation of the procedure for the assessment of cognitive complexity of chemical technology problem tasksHorvat, Saša  ; Hrin, Tamara  ; Arsenović, Dragana Z.; Milenković, Dušica  ; Segedinac, Mirjana D. Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2019Hybrid images as part of the primary school chemistry class instruction: mastering the concepts of amino acids and proteinsHrin, Tamara  ; Sedlar, Agneš; Milenković, Dušica  ; Segedinac, Mirjana Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2019AN ANALYSIS OF THE HIGH SCHOOL STUDENTS’ ABILITIES TO READ REALISTIC, CONVENTIONAL, AND HYBRID IMAGES IN GENERAL CHEMISTRYРончевић Тамара  ; Ćuk Željka; Rodić Dušica  ; Segedinac Mirjana ; Horvat Saša  Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2018The Accuracy of Macro–Submicro–Symbolic Language of Future Chemistry TeachersMilenković, Dušica  ; Hrin, Tamara  ; Segedinac, Mirjana Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2018Best practices of assessment as a way to promote effective learningMilenković, Dušica  Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2016Development of Procedure for the Assessment of Cognitive Complexity of Stoichiometric TasksHorvat, Saša  ; Segedinac, Mirjana ; Milenković, Dušica  ; Hrin, Tamara  Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2016Enhancement and Assessment of Students' Systems Thinking Skills by Application of Systemic Synthesis Questions in the Organic Chemistry CourseHrin, Tamara  ; Milenković, Dušica  ; Segedinac, Mirjana ; Horvat, Saša  Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2016The impact of instructional strategy based on the triplet model of content representation on elimination of students’ misconceptions regarding inorganic reactionsMilenković, Dušica  ; Segedinac, Mirjana ; Hrin, Tamara  ; Horvat, Saša  Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису