Истраживачи



Филтрирано по:
Тип:  Научни чланак

Резултати 1-20 од 41

ГодинаНасловАутор(и)Тип резултатаМп-кат.
2023Pictorial based learning: Promoting conceptual change in chemical kineticsHabiddin, Habiddin; Herunata, Herunata; Sulistina, Oktavia; Haetami, Aceng; Maysara, Maysara; Rodic, Dusica D  Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2023Analysis of the initial education of chemistry teachers and their attitudes towards teaching in the Republic of Serbia (✓)Horvat, Sasa A  ; Popovic, Vera I; Rodic, Dusica D  ; Roncevic, Tamara N  Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2022Validation of the Strategy for Determining the Numerical Rating of the Cognitive Complexity of Exam Items in the Field of Chemical KineticsХорват Саша  ; Родић Душица  ; Јовић Невена; Рончевић Тамара  ; Бабић-Кекез Снежана  Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2022Analiza pedagoško-metodičkog obrazovanja i stavova o nastavničkoj profesiji nastavnika hemije na teritoriji AP VojvodineHorvat Saša  ; Rončević T. N.  ; Rodić Dušica  Научни чланак
53M53 - Рад у нац. часопису
2022The impact of using the modified Know-Want-Learn strategy in physics teaching on students’ metacognition (✓)Bogdanović Ivana  ; Stanisavljević Jelena  ; Rodić Dušica  ; Rončević T. N.  ; Zouhor Zekri A.M.Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2022THE EFFECTS OF MODIFIED KNOW-WANT-LEARN STRATEGY IN MIXED-GENDER LOWER SECONDARY PHYSICS EDUCATIONBogdanović Ivana  ; Rodić D.D.  ; Hrin Tamara  ; Stanisavljević Jelena  ; Zouhor Zekri A.M.Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2022Chemistry Education in the Balkan Region: Trends, Challenges and OpportunitiesRodic, Dusica D  ; Horvat, Sasa A  Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2021The Relationship Between Elementary Students’ Physics Performance and Metacognition Regarding Using Modified Know-Want-Learn StrategyBogdanović Ivana  ; Rodić Dušica  ; Hrin Tamara  ; Stanisavljević Jelena  ; Zouhor Zekri A.M.Научни чланак
22M22 - Рад у истакнутом међ. часопису
2021Procedure For The Assessment Of Cognitive Complexity: Development And Implementation In The Topic "Hydrolysis Of Salts"Horvat Saša  ; Mijatović Gorana; Hrin Tamara  ; Rodić Dušica  Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2020The development of research in the field of chemistry education at the University of Novi Sad since the breakup of the socialist Federal Republic of YugoslaviaSegedinac Mirjana D.; Rodić Dušica  ; Rončević Tamara N.  ; Horvat Saša  ; Adamov Jasna  Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2020Plans vs Reality: Reflections on Chemical Crystallography Online Teaching during COVID-19Rodić, Marko  ; Milenković, Dušica  Научни чланак
22M22 - Рад у истакнутом међ. часопису
2020Validation of the procedure for the assessment of cognitive complexity of chemical technology problem tasksHorvat, Saša  ; Hrin, Tamara  ; Arsenović, Dragana Z.; Milenković, Dušica  ; Segedinac, Mirjana D. Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2019Hybrid images as part of the primary school chemistry class instruction: mastering the concepts of amino acids and proteinsHrin, Tamara  ; Sedlar, Agneš; Milenković, Dušica  ; Segedinac, Mirjana Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2019AN ANALYSIS OF THE HIGH SCHOOL STUDENTS’ ABILITIES TO READ REALISTIC, CONVENTIONAL, AND HYBRID IMAGES IN GENERAL CHEMISTRYРончевић Тамара  ; Ćuk Željka; Rodić Dušica  ; Segedinac Mirjana ; Horvat Saša  Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2018Best practices of assessment as a way to promote effective learningMilenković, Dušica  Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2018Diagnosing the quality of high school students’ and pre-service chemistry teachers’ cognitive structures in organic chemistry by using students’ generated systemic synthesis questionsHrin, Tamara  ; Milenković, Dušica  ; Segedinac, Mirjana Научни чланак
21M21 - Рад у врхунском међ. часопису
2018The Accuracy of Macro–Submicro–Symbolic Language of Future Chemistry TeachersMilenković, Dušica  ; Hrin, Tamara  ; Segedinac, Mirjana Научни чланак
23M23 - Рад у међ. часопису
2018Using knowledge space theory to compare expected and real knowledge spaces in learning stoichiometry (✓)Segedinac, Milan  ; Horvat, Saša  ; Rodić, D. D.  ; Rončević, T. N.  ; Savić, G.Научни чланак
21M21 - Рад у врхунском међ. часопису
2018A model-driven approach to e-course management (✓)Goran Savić  ; Milan Segedinac  ; Milenković, Dušica D.  ; Hrin, Tamara N.  ; Segedinac, Mirjana D. Научни чланак
22M22 - Рад у истакнутом међ. часопису
2017SYSTEMS THINKING IN CHEMISTRY CLASSROOM: THE INFLUENCE OF SYSTEMIC SYNTHESIS QUESTIONS ON ITS DEVELOPMENT AND ASSESSMENTHrin, Tamara  ; Milenković, Dušica  ; Segedinac, Mirjana ; Horvat, Saša  Научни чланак
21M21 - Рад у врхунском међ. часопису

Резултати 1-20 од 41